USP in de media 2017-10-18T17:35:52+02:00

Persbericht

Onderwerp: Nabestaanden bellen bij geen gehoor direct een ander

Uit onderzoek blijkt dat meer dan helft van de Nederlanders in een urgente situatie direct een andere ondernemer belt. Daarnaast klaagt 32% van de Nederlanders bij anderen over de telefonische bereikbaarheid van een bedrijf. Nog eens 47% deelt zijn slechte ervaring indien anderen erom vragen. Steeds vaker gebeurt dit online wat direct tot imagoschade kan leiden.

De uitvaartbranche is hier geen uitzondering op. Bereikbaarheid is essentieel. Toch lukt het niet altijd om elk telefoontje op te nemen. Een voicemail is onpersoonlijk en verhoogd het risico dat nabestaanden een ander bellen.

Met de 24/7 telefoonservice van Uitvaart Service Provider (USP) is een ondernemer altijd bereikbaar.

Inrichten volgens protocollen uitvaartondernemer
Besluit de uitvaartondernemer tijdens afwezigheid of in de nacht de telefoon door te schakelen? Dan zet USP volgens de eigen protocollen van de ondernemer alle activiteiten direct in gang. Zo neemt USP dus niet alleen de telefoon aan, maar wordt direct het proces gestart op basis van de instructies van de ondernemer. Indien gewenst stuurt USP leveranciers zoals een vervoerder of uitvaartcentrum direct aan.

Vakkundig en regionaal
Bij USP werken mensen met verstand van de uitvaartbranche. Daarnaast werkt de USP telefoonservice vanuit verschillende regio’s. Klanten worden zo altijd lokaal en vakkundig geholpen.

Dienstverlening gaat nog verder
Uit diverse klantreizen blijkt dat nabestaanden het bellen van de uitvaartondernemer als emotioneel zwaar ervaren. Zeker omdat men niet weet wat er daarna allemaal gaat gebeuren. De periode van telefoon tot bezoek van de uitvaartondernemer en of overbrenging zorgt voor de meeste onzekerheid.

Om daarop in te spelen biedt USP de mogelijkheid om nabestaanden online toegang te geven tot het assortiment van de aangesloten uitvaartondernemer. Tevens wordt in naam van de ondernemer digitaal een stappenplan verstuurd. Uit de eerste voorzichtige ervaringen blijkt dat nabestaanden deze inzage als zeer prettig ervaren.

Kennismakingsactie
Inmiddels werken enkele tientallen uitvaartondernemers en leveranciers met deze telefoonservice. Om meer uitvaartondernemers kennis te laten maken ontvangt men de eerste 2 maanden 50% korting op het abonnement. Daarna is het per maand direct opzegbaar.

Ook altijd goed bereik zijn? Bel voor meer informatie: 0478  648 645 of kijk op onze website voor meer informatie: www.uitvaartserviceprovider.nl

____________________________________________________________________________________________

Persbericht, 12 oktober 2017

Onderwerp: Nieuw initiatief USP verbindt de uitvaartbranche

Onder de naam Uitvaart Service Provider, afgekort USP, is een nieuw initiatief in de uitvaartbranche gestart. USP is een onafhankelijke business to business service organisatie voor uitvaartondernemers en leveranciers. USP verbindt de uitvaartbranche zowel off- als online.

Uitvaartbranche in beweging
Volgens de oprichters Niek Spronken en Ruud Frische is de uitvaartbranche zowel van binnen als van buiten uit aan het veranderen.

Uit diverse onderzoeken blijkt dat nabestaanden steeds meer online oriënteren, prijsbewuster zijn en steeds meer zelf willen doen.

Daarnaast neemt door het stijgend aantal zzp-ers en leveranciers de overcapaciteit van de branche verder toe. Zeker als deze ondernemers volgens USP bij groei gaan investeren in eigen materieel. Dan neemt de overcapaciteit alleen maar toe en dat maakt de Nederlandse uitvaartketen onnodig duur.

Frische: “Ook wordt technologie steeds belangrijker. In veel branches zijn de toverwoorden allang online verbinden, data en samen delen”. Technologie maakt dit volgens USP mogelijk. Door de grote investeringen en kennis is het in de Nederlandse uitvaartbranche alleen nog weggelegd voor de grote spelers.

Inspelen op marktontwikkelingen
Om uitvaartondernemers te ontzorgen en in te spelen op die veranderende consument, overcapaciteit en technologische ontwikkelingen is de Uitvaart Service Provider opgericht.

Spronken: “Als USP willen wij Uitvaartondernemers ontzorgen zodat zij zich volledig kunnen focussen op waar ze goed in zijn; het begeleiden en helpen van de nabestaanden”. Met alle andere activiteiten willen wij ze graag ondersteunen.

Digitaal helpen
Om uitvaartondernemers te helpen met het in spelen op de digitale ontwikkelingen heeft USP een van de meest uitgebreide regelapplicaties ter wereld naar Nederland gehaald; Funeral Tech. De software is ontwikkeld in Noord-Amerika en Canada. Een branche waar jaarlijks 3 miljoen overlijdens plaatsvinden. Spronken: “Een team van ruim 20 mensen is hier constant bezig met de doorontwikkeling. De investeringen in die technologie zijn voor alleen de Nederlandse markt simpel weg te klein. We hebben de software vertaald en hebben al enkele modules aangepast aan de Nederlandse markt. Daardoor is dergelijke software niet alleen nog maar weggelegd voor de grote marktpartijen maar bieden we ook de zzp-er deze tools zeer betaalbaar aan.

Overcapaciteit
Daarnaast helpt USP leveranciers bij het optimaliseren van hun bezettingsgraad. Dit levert voor aangesloten uitvaartondernemers vaak inkoopvoordeel op. Ook uitvaartondernemers kunnen hun eigen bezit via USP aanbieden aan andere ondernemers. Denk bijvoorbeeld aan de rouwauto of uitvaartfaciliteit.

Breed assortiment
Inmiddels werkt USP samen met enkele tientallen leveranciers zoals crematoria, kistenaanbieders, vervoerders en overige dienstverleners. Via USP kan alles onder één dak direct besteld en in gang gezet worden. De ondernemer ontvangt uiteindelijk één totaal factuur. Inmiddels zijn de eerste pilots met uitvaartondernemers succesvol verlopen.

Unique Selling Point
Frische: “Daarnaast zijn de meeste uitvaartverzorgers niet het vak ingegaan voor de administratie of omdat men een passie heeft met marketing en of altijd 24/7 bereikbaar willen zijn. Toch zijn het belangrijke bedrijfsactiviteiten. Maar vaak geen doorslaggevende redenen voor nabestaanden om voor een ondernemer te kiezen. Frische: “Vandaar ook de naam USP, met een knipoog naar de marketingterm Unique Selling Point” (dat wat jou uniek maakt t.o.v. anderen).

Volgens USP is de uitvaartondernemer in persoon degene die het echte verschil kan maken. Het persoonlijke contact en het helpen van de nabestaanden is ook meestal de reden waarom men het uitvaart vak is in gegaan.

Ontzorgen
USP vervult daar ook een rol in. Uitvaartondernemers ontzorgen zodat zij zich volledig kunnen focussen op waar ze goed in zijn; het begeleiden van de nabestaanden.

24/7 Telefoonservice
Spronken: “Zo ontzorgen we ondernemers in hun telefoonservice. Nabestaanden worden vakkundig en regionaal geholpen op basis van de protocollen van de uitvaartondernemer. Eventueel kan direct een overbrenging ingang gezet worden en kist geleverd worden. De ondernemer bepaalt met wie en hoe. Wij zijn daarin 100% onafhankelijk.

Samen regelen
Via het USP Uitvaartbureau ondersteunt de service organisatie uitvaartondernemers bij het regeltraject. Zo beschikken aangesloten ondernemers over ervaren uitvaartcollega’s die samen met hen maar één doel nastreven: de uitvaart zo goed mogelijk neerzetten. Het Uitvaartbureau neemt daarbij enkele back-office activiteiten over, stuurt leveranciers aan en dient als extra controlepunt.

Eenvoudige administratie
Als laatste helpt USP ondernemers met het vereenvoudigen van hun administratie. O.a. door het naar de cloud brengen van de administratie, bijvoorbeeld Exact online of Twinfield. USP heeft daarnaast voor uitvaartondernemers speciale dashboards ontwikkeld zodat men real time inzage heeft in de bedrijfsprestaties. Zo besparen ondernemers op administratie en accountantskosten.

Over USP
USP is een 100% onafhankelijke b2b service organisatie die niet gelieerd is aan een uitvaartonderneming. Bij USP werken gepassioneerde mensen die binnen verschillende disciplines in de uitvaartwereld hebben gewerkt. USP heeft een sterk wereldwijd netwerk opgebouwd in de uitvaartbranche aangevuld met specialisten op het gebied van IT, accountancy en de online wereld.

Meer informatie kijk op www.uitvaartserviceprovider.nl of bel 0478  648 645 voor een afspraak.

%d bloggers liken dit: